Kolejna akcja serwisowa Toyoty

21 października 2013

Japoński koncern po raz kolejny wzywa do serwisów. Tym razem chodzi o 803 tys. właścicieli aut wyprodukowanych między rokiem 2012 a 2013.

Winnymi całej akcji są… pająki. To właśnie ich sieci blokują prawidłowy przepływ powietrza w systemie klimatyzacji, co jest w stanie uszkodzić moduł sterujący poduszkami powietrznymi. Uszkodzenie tego modułu może doprowadzić nawet do samoczynnych eksplozji poduszek.

Pająki, które lubią urządzać sobie miejsca w przewodach wentylacyjnych zaburzają przepływ powietrza w wyniku czego mogą doprowadzić do skraplania się wody. Z kolei woda ta może wywołać zwarcie w module odpowiadającym za sterowanie poduszkami powietrznymi. Najczęściej skutki te kończą się zapaleniem kontrolki ostrzegawczej, która jak powszechnie wiadomo – nie powinna świecić się w trakcie jazdy. Istnieje jednak kilka potwierdzonych przypadków na samoczynne wybuchnięcie poduszek powietrznych.

Toyota wydała komunikat, w którym podkreśla, że wizyta w warsztatach jest dobrowolna. Akcja serwisowa dotyczy modeli Camry, Venza i Avalon wyprodukowanych w latach 2012-2013. Koncern woli dmuchać na zimne, a naprawy mają być proste i szybkie w realizacji – wystarczy w odpowiednim miejscu zamontować uszczelkę, która będzie ochraniać moduł sterujący poduszkami powietrznymi przed działaniem skroplonej wody.

Kategorie: Aktualności

Tagi: , , , ,

komentarze 2

  1. Niby mały pająk a ile szkód może wyrządzić. Z drugiej strony to Toyota powinna nawet w małym stopniu zrekompensować straty właścicieli tych aut.

  2. No tak, kolejna akcja serwisowa, wizerunek Toyoty jest ostatnio mocno testowany, jak to sie odbije na slynnej juz japonskiej niezawodnosci?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *