Toyota wraca na tron

18 stycznia 2013

W 2012 roku japoński koncern sprzedał więcej samochodów niż General Motors, co umożliwiło Toyocie ponownie zostać największym koncernem motoryzacyjnym na świecie.

Informacje te zostały podane podczas targów motoryzacyjnych w Detroit, co musiało dodatkowo zaboleć szefostwo amerykańskiego General Motors. Tylko w 2012 roku koncern ten sprzedał 9,29 milionów samochodów, czyli o 3% więcej w zestawieniu z rokiem wcześniejszym. Toyota sprzedała 9,7 miliona aut, czyli o ponad 20% więcej w porównaniu do roku 2011. Coraz bliżej General Motors znajduje się Volkswagen Group, który z wynikiem 9,07 miliona sprzedanych egzemplarzy plasuje się na trzecim miejscu.

General Motors do 2008 roku przez 77 lat nieprzerwanie znajdował się na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży samochodów. Tytuł ten rok później odebrała właśnie Toyota a sam General Motors znalazł się na skraju bankructwa. W 2010 roku General Motors poprzez naciski oraz liczne dofinansowania amerykańskiego rządu oraz prezydenta Baracka Obamy pomimo kryzysu finansowego wrócił na szczyty list sprzedaży.

Obecnie ogromny wpływ na branżę motoryzacyjną ma rynek chiński. Toyota tylko w 2012 roku chciała sprzedać 10 milionów samochodów, ale ze względu na spory terytorialne Japonii i Chin nie było to możliwe. Z kolei dla General Motors Chiny są kluczowym rynkiem zbytu. W roku 2012 w Chinach sprzedano 2,84 miliona samochodów wyprodukowanych przez koncern GM, czyli o ponad jedną dziesiątą więcej niż rok wcześniej.

Kategorie: Artykuły

Tagi: , , ,

1 komentarz

  1. Nie dziwi mnie to, zasłużyli na taki sukces, dla mnie głównie ze względu na samochody z napędem hybrydowym. Szkoda tylko, że te problemu na linii Chiny-Japonia są taki duże, w innym wypadku Toyota miałaby jeszcze większe wyniki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *