ToyotaBlog.pl – centrum wiedzy o Toyocie

Miejska propozycja Toyoty

Na targach motoryzacyjnych w większości prezentowane są samochody, które w niedługim czasie trafią do sprzedaży. Demonstrowane są również koncepty mające niewielkie szanse na trafienie do seryjnej produkcji. W drugiej grupie plasuje się raczej Toyota i-Road, która jest japońską wizją miejskiego samochodu przyszłości.

Toyota i-Road wyposażona jest w unikalną technologię Active Lean, która gwarantuje komfortową jazdę na dystansie 50 kilometrów. Auto jest dwuosobowe, posiada zamkniętą kabinę co oznacza, że w celu korzystania z niego nie trzeba zakładać kasku. Miejsce w kabinie zaplanowane jest w układzie 1+1, czyli pasażer siedzi za plecami kierowcy.

Samochody hybrydowe bądź hybrydowo-elektryczne to wg Toyoty dobra propozycja dla osób pokonujących średnie oraz dłuższe dystansy. Do miasta potrzebny jest niewielki pojazd, którym będzie można łatwo zaparkować. Auta miejskie nie potrzebują być wyposażane w potężne baterie, przez co zasięg Toyoty i-Road wynosi zaledwie 50 kilometrów.

Model i-Road ma naprawdę niewielkie gabaryty o czym świadczą liczby – 2350 mm długości, 1445 mm wysokości, rozstaw osi 1700 mm oraz szerokość… zaledwie 850 mm. Cała konstrukcja porusza się na trzech kołach, co w dużym stopniu ułatwia manewrowanie pojazdem. Na jednym tradycyjnym miejscu parkingowym dla samochodu mogą zmieścić się aż cztery Toyoty i-Road.

Elektryczny układ napędowy modelu i-Road wyposażony jest w akumulator litowo-jonowy dostarczający dwóm silnikom elektrycznym. Zamontowane są one w przednich kołach i każdy z nich generuje moc z rzędu 2 kW. Auto jak wspominaliśmy ma zasięg maksymalny w postaci 50 kilometrów, a całkowite naładowanie baterii jest możliwe w przeciągu około trzech godzin.

Nowoczesna technologia Active Lean obejmuje siłownik elektryczny z przekładnią, który zamontowany jest nad przednim zawieszeniem i podłączony jest do prawego i lewego koła. Elektroniczny silnik jest w stanie obliczyć pożądany kąt przechylenia w oparciu o kąt skrętu, dane z czujnika żyroskopowego oraz aktualną prędkość, a następnie przesunąć w przeciwne strony prawe i lewe koło.

Exit mobile version