Toyota najcenniejszą marką świata

02 października 2013

To już kolejny rok, gdy Toyota zostaje najcenniejszą marką motoryzacyjną na świecie. Wartość koncernu wyceniona na 35,4 mld dolarów sprawia, że japoński koncern znalazł się także na 10 miejscu listy najcenniejszych marek świata.

Jest to już kolejny rok z rzędu, gdy Toyota zostawia swoich motoryzacyjnych konkurentów w tyle. W zestawieniu z poprzednim rokiem wartość marki wzrosła o 17% do wartości 35,4 mld dolarów. Kluczem do sukcesu są lata 2010 i 2011, gdy Toyota podjęła skuteczne i zdecydowane działania. Umożliwiło to powrót na pierwsze miejsce pod względem sprzedaży sprzedaży i produkcji samochodów.

Nowy wizerunek stylistyczny Toyoty oraz liczne innowacyjne technologie znajdują uznanie wśród klientów z całego świata. W ostatnich latach japoński koncern przykuwa szczególną uwagę do samochodów przyjaznych dla środowiska – stąd także pierwsze miejsce jeśli chodzi o roczną ilość produkcji hybryd oraz ich bogatą ofertę. Najlepszym dowodem jest Toyota Prius, której od momentu rozpoczęcia produkcji czyli 1997 roku sprzedano ponad 3 miliony egzemplarzy.

Kategorie: Aktualności

Tagi: , ,

1 komentarz

  1. Nigdy wcześniej nie zastanawiałem się nad wartością całego koncernu Toyoty i muszę powiedzieć, że po przeczytaniu tego wpisu jestem zszokowany. Nigdy bym nie przypuszczał, że wśród marek samochodów to właśnie Japończycy górują. Chyba przeciętny osobnik wskazałby mercedes albo BMW.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *