Toyota przygotuje sportową markę?

29 października 2016

Japoński koncern motoryzacyjny ma w planach stworzenie sportowej marki, konkurenta dla m.in. Mercedesa AMG, czy BMW M Power. Takie informacje potwierdził Koei Saga – szef zespołu Toyota Gazoo Racing.

Według słów wypowiedzianych przez Sagę, europejskie marki sportowe są mocne zarówno w zakresie produkcji seryjnej, jak i rozmaitych cyklów wyścigowych. Nic więc dziwnego, iż jeden z największych koncernów motoryzacyjnych, do jakich bez wątpliwości należy zaliczyć Toyotę chciałby dołączyć do wspomnianego grona. Warto odnotować, iż w Kraju Kwitnącej Wiśni podróżują już po drogach samochody z logotypami Gazoo Racing, jednak jak wspomina sam Saga – dla Starego Kontynentu miałaby zostać przygotowana nowa, dedykowana marka.

Koszty produkcji dla Toyoty są zdecydowanie tańsze na własnym, rodzimym rynku. Warto wspomnieć, iż Motorsport dla wielu marek stanowi poligon doświadczalny w zakresie nowoczesnych technologii. Przykładem tutaj mogą być samochody z napędem hybrydowym posiadające układy odzyskiwania energii kinetycznej (Toyota wykorzystuje takie rozwiązania m.in. w nowym Priusie).

A jak Wy uważacie? Czy Toyota powinna stworzyć dedykowaną markę sportową?

Kategorie: Aktualności

Tagi: , , ,

1 komentarz

  1. Bardzo ciekawy artykuł. Super że Toyota ma taki pomysł. Mam nadzieję ze będzie to strzal w dziesiątke. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *